0
تومان
0
تومان

آموزش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال + 5 ارز پیشنهادی

ارز دیجیتال

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، به صورت الکترونیکی تولید و ذخیره می‌شود. انتقال این ارزها در بستر دیجیتال انجام می‌گیرد. در ارز دیجیتال، نیازی به بانک و شخص ثالث نیست و از سیستم رمزگذاری شده استفاده می‌شود. ارز دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی، برپایه اینترنت تعریف می‌شود و ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست. این نوع از ارز، تراکنش‌های انتقال سرمایه را بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد. از نمونه‌های پول دیجیتال، می‌توان به پول‌های مجازی و ارز رمزی اشاره کرد. آموزش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از موضوعات مهم این روزها در حوزه سرمایه‌گذاری است.

پول الکترونیکی

بانکداری الکترونیکی، شامل دو جریان است:

  • محصولات پول الکترونیکی، به‌خصوص در قالب محصولاتی که ارزش را ذخیره می‌کنند.
  • تحویل یا دسترسی الکترونیکی به محصولات (محصولاتی که به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهند تا از وسایل ارتباطی الکترونیکی استفاده کرده و دسترسی به خدمات پرداخت قراردادی نیز برای آنها فعال است.)
ارزهای دیجیتال مهم
ارزهای دیجیتال مهم شامل بیتکوین، اتریوم، لایتکوین، کاردانو و…

نکات سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، نیاز به آگاهی کافی و شناخت صحیح از انواع ارزها دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

  • حفظ استراتژی در بازار ارز دیجیتال :

یکی از نکات مهم اساسی در مبحث آموزش ترید ارز دیجیتال، داشتن استراتژی خرید است. این که بدون داشتن استراتژی و در لحظه تمام سرمایه خود را به خرید ارز دیجیتال اختصاص دهید، در دراز مدت ضرر فراوانی را به شما وارد خواهد کرد. اینکه در هر نوع از معامله خود استراتژی خاص آن معامله را داشته باشید نیز قابل اهمیت است که بستگی به میزان مهارت شما دارد.

  • ایجاد تنوع در سرمایه :

با ایجاد تنوع در سبد دارایی خود، احتمال ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش خواهید داد و به همان میزان احتمال سوددهی بیشتر را افزایش خواهید داد. دقت در انتخاب دارایی‌های داخل سبد شما، مقدمه سرمایه‌گذاری صحیح در ارز دیجیتال است.

  • تحقیق و بررسی کافی قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری :

قبل از ورود به بازار  این نوع از سرمایه‌گذاری، سعی کنید اطلاعات جامع و کاملی از تمام اصطلاحات و شرایط این بازار به دست آورید. اطلاعاتی در مورد بلاک چین، رمز ارزها، قیمت کوین یا توکن، توکن اختصاصی، حجم معاملات و … . بدانید و اطمینان حاصل کنید که در چگونه بازاری سرمایه‌گذاری می‌کنید.

  • انتخاب پلتفورم مناسب برای خرید و فروش:

امروزه بیش از 300 پلتفورم برای ارائه خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد که بایستی از میان آنها با کمک گرفتن از کارشناسان بهترین پلتفورمی را انتخاب کنید که کار با آن برایتان راحت‌تر است.

  • ثبت سفارشات و مبادلات خرید و فروش :

هرگونه خرید و فروش و مبادله را ثبت کنید تا در پروفایل خود به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

انواع ارزهای دیجیتال
انواع ارزهای دیجیتال مشهور

ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری

بیش از دو هزار ارز دیجیتال در سراسر دنیا وجود دارد که بهترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که در سال 2009 شکل گرفت. این ارز، براساس ارزش بازار رتبه اول را دارد و حدوداً 60 درصد بازار را از آن خود کرده است. شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال، بیت کوین با درصد محبوبیت بالایی است. از لحاظ امنیت، این ارز امنیت بالایی دارد. میزان رشد بیت کوین در طی دوره بلندمدت صعودی بوده است.

  • کاردانو (ADA)

کاردانو، در سال 2017 شکل گرفت. این ارز دیجیتال، قابلیت پشتیبانی کردن قراردادهای هوشمندانه را دارد. رتبۀ کاردانو، براساس ارزش بازار 6 است. این ارز قابل استخراج نیست. رشد کاردانو در دو سال اخیر 767 درصد و در شش ماه اخیر، 204درصد بوده است.

  • اتریوم (ETH)

اتریوم، رتبه دوم سرمایه گذاری ارز دیجیتال را دارد و براساس استفاده از قراردادهای هوشمند تشکیل شده است. ارز اتریوم نسبت به بیت کوین، معاملات ارزان‌تر و سریع‌تری دارد. بررسی‌هایی که بر روی روند قیمت ارز انجام شده است؛ نشان می‌دهد که این ارز در بلندمدت سود خوب و رشدی صعودی برای سرمایه‌گذاران در پی خواهد داشت. درصد رشد اتریوم در طول دو سال،1041درصد بوده و در شش ماه رشد 375درصدی داشته است.

  • لایت کوین (LTC)

لایت کوین ارزی بر پایه بیت کوین است و نوسانات آن با نوسانات بیت کوین سنجیده شده و بالا و پایین می‌رود. لایت کوین، ارزی قابل اعتناد و مناسب برای سوددهی بالاست که در دوره دو ساله 372درصد و در دوره شش ماهه 231درصد رشد صعودی داشته است.

  • بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش، دارای رتبۀ هشتم در میان ارزهای دیجیتال است.که در دو سال اخیر رشد 301درصدی و در دورۀ شش ماهه رشد 108درصدی داشته است. این ارز، ارتباطی با ارز بیت کوین ندارد.

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی
ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

با توجه به نوسانات ارزهای دیجیتال، بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در آن اصلا وجود ندارد. اما سه روش وجود دارد که با زمان‌بندی درست فردی قبل از سرمایه‌گذاری، می‌توان سود خوبی از خرید و فروش این نوع ارز کرد. این روش‌ها به ین شرح است:

  • روش روزانه:

معاملات ارز دیجیتال در دنیا، در طول روز انجام می‌شود. اگر داده‌های قیمت دارایی انتخابی خود برای سرمایه‌گذاری را در بازه‌های زمانی متفاوت بررسی کنید؛ تشخیص خواهید داد که برطبق الگوهای شناسایی شده، کدام بازه زمانی در طول روز پایین‌ترین قیمت را برای خرید دارد. زیرا با این کار، براساس لیستی که دارید مقایسه و تحلیل درستی خواهید داشت، و قاعدتاً زمان مناسب در طول روز را نیز تشخیص خواهید داد.

  • روش هفتگی: 

دارایی‌های ارز دیجیتال در طول روزهای هفته را نیز با روش روزانه می‌توانید تحلیل کنید. برخلاف بازار سهام، دنیای ارزهای دیجیتال در تمام‌ روز باز است.

برای مثال در داده‌های معاملات ارزهای دیجیتال، مشاهده شد که در ماه‌های اکتبر و نوامبر 2021، شش هفته از هشت هفته شاهد افت ارزهای دیجیتال در روزهای پنجشنبه بودیم. برطبق این داده‌ها، روز بعدی افت روز دوشنبه بوده است. پس با این روش، متوجه خواهید شد که پنج اُفت در روزهای دوشنبه در بین هشت هفته در دو ماه گفته‌شده وجود داشته است. اینگونه خواهید فهمید در طول هفته در چه روزهایی خرید و فروش ارز را انجام دهید.

  • روش ماهیانه

قیمت ارزهای دیجیتال، در ده روز اول ماه بالا می‌رود. در ادامه روند نزولی را نیز خواهیم داشت و قیمت‌ها در نیمه دوم ماه به پایین‌ترین حد خود می‌رسند. این وظیفه شماست که روزهایی را تعیین کنید که در آن قیمت برای یک ارز دیجیتال خاص  در کمترین میزان خود باقی می‌ماند و اینگونه شما می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید. این روش برای هر یک از دارایی‌های ارز دیجیتال متفاوت است.

دوره هوش مالی موسسه ثروت آفرینان
دوره آموزشی هوش مالی دکتر امیرحسین مظاهری

اگر به دنبال افزایش هوش مالی هستید تا با کمک آن شروع به سرمایه‌گذاری کنید؛ پیشنهاد ما به شما، دوره هوش مالی موسسه ثروت آفرینان است این دوره میتواند مقدمه مناسبی برای شروع آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باشد.

تهیۀ دوره از طریق لینک زیر:

دوره هوش مالی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی