0
تومان
0
تومان

برای بدست آوردن ثروت، ذهن ات رو ثروتمند کن !

برای کسب ثروت، ذهنت ثروتمند داشته باشید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پول فقط با پول بدست نمیاد! اگه به این جمله اعتقاد پیدا کنی تمام تلاش ات رو می کنی برای اینکه انگیزه های لازم و کافی برای ثروتمند شدن رو پیدا کنی و حتی از هیچ به ثروت برسی! چطوری؟! ذهن ثروتمند باید در کنار پول باشد تا باعث پیشرفت انسان شود. با تکثیر تجارب دیگران در خودت ! اگه شم اقتصادی رو درک کنی می تونی به همه دانسته هایی که باعث پیشرفت های مالی میشه دست پیدا کنی و با یادگیری تجارب بزرگان اقتصاد، خودت رو بالا بکشی !

در این مقاله قصد اینه : راهنمایی شما خواننده عزیز برای پیدا کردن شم اقتصادی ! تا با این چراغ روشن بتونی از بحران های مالی ات عبور کنی یا صفر کسب و کار خودت رو شروع کنی!

افراد ثروتمند، ذهن ثروتمند دارند

زمانی برای فرصت سوزی نیست

تو جهانی که زندگی می کنیم و خصوصا تو کشوری که هستیم باید قبول کنیم ،دیگه فرصت سوزی و اتلاف هزینه های ناشی از تجربه هایی که دیگران داشتند اصلا به صلاح نیست و حتی باعث رکود مرداب گونه و در جا زدن های مداوم و از دست دادن آنچه که داریم می شه، خصوصا سرخوردگی و از بین رفتن انگیزه پویا برای فعالیت های اقتصادی … اما راه چاره چیه ؟

راه چاره اینه : یادگیری فوت و فن کوزه گری، استفاده از تجارب دیگران، بازنگری دانسته ها و توانایی های خودت!!! باز آفرینی اهداف و برنامه هایی که براشون رویا داشتی، در عالم واقعیت! پرهیز از خود محوری و اتکا به خود ت !چون همه چیز رو همگان دانند و بس! همیشه انسان باید برای یادگیری سر تعظیم فروبیاره و برای دونستن هیچ فرصتی رو از کف نده !

ذهن ثروتمند چیست؟

ذهن ثروتمند چیست؟

اگر زندگی افراد ثروتمند را بررسی کنید که به چه شکل ثروت های زیادی را به دست آوردند. متوجه روش خاصی می شوید که معمولاً به ندرت افراد از آن استفاده می کنند. این روش خاص افراد ثروتمند، طرز تفکر آن ها است که کلید کسب ثروت به شمار می رود. ذهن ثروتمند می تواند هر کاری انجام دهد و باعث تمایز افراد با یکدیگر شود. در واقع ذهن ثروتمند مجموعه‌ای از باورها و رفتارهای است که ثروتمند آن را از سایر افراد متفاوت می سازد.

راهکار برای ذهن ثروتمند

محدودیت ها را تبدیل به فرصت کنید. بهتر است برای کسب موفقیت بهتر و بیشتر، محدودیت های زندگی خود را تبدیل به فرصت کنید و با استفاده از ظرفیت ها برای پیشرفت تلاش کنید. مثبت اندیش باشید.

در صورتی خواهید توانست، ذهن ثروتمند را کسب کنید که مثبت بیندیشید و مثبت فکر کنید. وجود اندیشه مثبت شما را از برخی جملات مانند من نمی توانم دور می کند. پایگاه ذهن ثروتمند هر فرد در اندیشه او است. پس چه بهتر که این اندیشه مثبت باشد. به جزئیات توجه کنید. کسی می تواند ذهن ثروتمند داشته باشد که به جزئیاتی که از دید بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود، توجه کند. توجه به جزئیات و بررسی آن ها باعث موفقیت فرد می شود.

چگونه ذهن خود را پرورش دهیم؟

شم اقتصادی فقط چراغ راه نیست

شم اقتصادی فقط چراغ راه نیست یه مهره کاربردی تو کسب و کاره ! داشتن این مهارت تنها یه مزیت نیست بلکه هر کسی مسلط باشه به این مهارت دگرگونی اساس در کسب و کارش رو بدست میاره ، روشش توی فعالیت های اقتصادی اش تغییر می کنه ! حتی ممکنه نوع کسب وکارش رو تغییر برده ، مثلا از فروش تخم مرغ برسه به پرورش مرغ و شتر مرغ یا کارتون سازی ،شم اقتصادی بهش ایده میده، بهش انگیزه احیا ی کار یا تغییر کامل کسب کار یا راه های مطمن ارائه کار رو پیشنهاد میده ، داشتن این شم مثل گرد غورباقه
(سریال هومن سیدی) می مونه ، با این مهارت می تونی آدما رو مجاب کنی بهتر برات کارکنن، چشم اندازت رو بسازی و به قله ها بررسی !

برای داشتن ذهن ثروتمند باید شم اقتصادی داشت

شم اقتصادی پیر و جووون نمی شناسه ؟!

دارا بودن این مهارت ربطی به سن ، نوع فعالیت اقتصادی، تحصیلات یا اقلیم فعالیت نداره، نمونه اش رو به خوام بگم همین توریسم روستا ،می دونی اولین کسی که گردشگران رو به روستا دعوت کرد کی بود ؟ « توماس کوک» و ماجراهایی که پس از ان به وجود آمد رو می تونی مطالعه کنی ! این فقط یک نمونه از داشتن شم اقتصادی ! نمونه ایرانی این مثال « عباس برزگر » یه روستا نشین شیرازی که تا کلاس سوم ابتدایی هم درس نخوانده ولی تونسته خودش رو به رده میلیاردر ها برسونه ! فقط و فقط و فقط به واسطه شم اقتصادی که داشته ،همان ابتدای مقاله عنوان کردم استفاده از تجارب دیگران کمک کننده اس،برای اینکه شم اقتصادی ت به کار بیافته ! پس درس اول شد بررسی تجارب دیگران در استفاده از شم اقتصادی !

مزیت جالب توجه شم اقتصادی

برای گفتن از مزایای شم اقتصادی شاید این مورد بد نباشه که این مهارت، فعالان اقتصادی رو متوجه این مهم می کنه که چه زمانی دست از یه نوع کسب کار بردارن یا لازم بدونن به اون کسب و کار رونق بدن،این یه مزیت بزرگه!!! صاحبان کسب و کارهای بزرگ حتما تایید می کنن این حرف رو (خصوصا اونهایی که دارای مشاغل پر دردسر و در نوسان هستن! مثل تولید کننده ها ، فروسنده های ارز، وارد کننده ها ..)

شم اقتصادی افراد رو از بلاتکلیفی در میاره !

برای اینکه سرمایه ات دور ریز نداشته باشه ! هزینه اضافی نکنی! برای اینکه هزینه هاتو به حد اقل ممکن برسونی !داشتن مهارت شم اقتصادی یه ضرورته ! چرا ؟! چون جلوی تمام ضررهاتو می گیره ! برای شروع بهت آگاهی میده ! با هدف پیشرفت بهت ایده میده !برای رسیدن به چشم اندازت کنارته ! نمی ذاره دست از پا خطاکنی ! توی مذاکراتت به کارت میاد توی معاملاتت هواتو داره توی تصمیماتت بهترین انتخاب رو محیا می کنه ! نمیذاره زمین بخوری ، نمیذاره عقب بیافتی ، نمیذاره اتفاقای غیر قابل جبران برات رخ بده !

الگو سازی، با شم اقتصادی

از اونجایی که حتی اثر انگشت آدما شبیه هم نیست می تونیم به این باور برسیم که برای هر فردی در کسب و کار یه روش مستقل و شخصی وجود داره ! فقط باید مهارت شم اقتصادی باشه تا این روش بالقوه رو به بالفعل تبدیل کنی ! تا بتونی مدل مالی خودت رو داشته باشی و بتونی سرمایه تو به طور دائم افزایش بدی، بدون توقف!

تاثیرات شم اقتصادی بر ذهن ثروتمند

شم اقتصادی، نینجایی در مواجهه با مشکلات!

یکی از مشکلات اساسی که اهالی کسب و کار با آن درگیر هستند داشتن کیف پول دائم یا ولخرجی! یعنی به هر آنچه احساس خوشایند پیدا می کنند تهیه اش می کنن! سعی کن روی چیزایی برای خرید تمرکز کنی یه جایی به کارت میاد اونم نه یه روزی !!!! همین امروز اگه همین امروز به کارت نمیاد نخر! خریداتو الویت بندی کن شم اقتصادی چگونگی داشتن این ویژگی رو در اختیارت قرار میده !

یک از دردسر های متاسفانه بد اینه که اصحاب کسب و کار، به جای افزایش سرمایه به فکر تحلیل سرمایه هستن ، چطوری؟ با فروش خونه می خوان ماشین دار بشن با فروش کارگاه تولیدی وارد کننده، با از دست دادن سرمایه متاهل !!! هیچ کدوم اینا تا وقتی که زمین نخورن ایراد نداره ! ولی کسی هست به من بگی با انجام این کارا سود برده؟ !!! مهارت شم اقتصادی جلوی تصمیات یهویی تو می گیره !

در تمامی صنوف داشتم مهارت شم اقتصادی یه آرامش فوق العاده ایجاد می کنه چرا ؟! چون از رسیدن به دوراهی ها و سه راهی های موانع و مشکلات جون سالم به در میبرن ! برای هر معظلی راه حلی کنارش دارن! هول نمیشن ، دست وپاشونو در موقعیت های حساس گم نمی کنن، نه تنها سرمایه اشون از دست نمیره بلکه به یک در آمد زایی پایدار و روز افزون می رسن !

کم ترین کاری که از عهده شم اقتصادی بر میاد !

  • عزت نفس ات رو بیشتر می کنه چون، میدونی چی کار داری می کنی ! (می تونی تو دوره سخنوری و اعتماد به نقس شرکت کنی)
  • قدرت ریسک ات رو بالا میبره ، چون از تغییر روند کاری واهمه ای نداری و درصد اشتباه ات ناچیزه
  • سرمایه ات رو حفظ می کنه و برای افزایش اش بهت ایده میده
  • راه رسیدن به چشم اندازت رو کوتاه می کنه !
  • باورت رو برای ثروتمند شدن قوی می کنه و لذت زندگی تو دوچندان!

وقتشه یه تکون اساسی به کسب و کارت بدی با لینک شماوران ثروت آفرینان در تماس باش تا شم اقتصادی تو تقویت کنی و به رویاهات نزدیکتر بشی !

نتیجه گیری

ذهن ثروتمند می تواند باعث ایجاد فرصت های زیادی برای فرد شود. اسرار کیهانی ذهن ثروتمند بسیار زیاد است. یکی از این اسرار ذهن ثروتمند، ریسک پذیری در زندگی است که در تعداد کمی از افراد مشاهده می شود. در صورتی که می خواهید در دوره mba شرکت کنید و به یک انسانی با ذهن ثروتمند تبدیل شوید، می توانید با مراجعه به وب سایت ثروت آفرینان این محصول را تهیه کرده و نکات گفته شده در آن را در زندگی خود پیاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی