0
تومان
0
تومان

تفاوت پولدار با ثروتمند بودن در چیست؟

تفاوت پولدار با ثروتمند بودن در چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این مقاله از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص یک موضوع بسیار مهم صحبت کنیم و ببنیم که تفاوت پولدار با ثروتمند در چیست؟ ببنیم که منظور از ثروتمند بودن چیست و زمانی که در خصوص پولدار بودن صحبت می کنیم، منظورمان دقیقا چیست.

 

پولدار و ثروتمند از نظر ظاهری شبیه هم است؛ و بعضی ممکن است آنها را با هم اشتباه بگیرند. در حالی که هر یک مفهوم خاص خود را دارد. ابتدا شما را با تفاوت خوشحالی و لذت آشنا می کنم؛ تا بهتر مفهوم پولدار بودن و ثروتمند بودن را درک کنید.

آیا خوشحالی همان لذت است؟

تابحال به تفاوت بین خوشحالی و لذت دقت کرده اید؟ خوشحالی اتفاقی ناگهانی و لحظه ای ست و باید عامل و دلیلی برای خوشحالی وجود داشته باشد. در واقع این خوشحالی توسط عوامل بیرونی اتفاق می افتد و زمانی که عامل خوشحالی حذف شود، احساس خوشحالی نیز از بین می رود. در مقابل لذت بردن، احساسی دائمی است و یک اتفاق درونی است که در عمق وجود انسان صورت می گیرد و تحت تاثیر عوامل بیرونی نیست. با تغییر شرایط یعنی در شرایط سخت و یا آسان احساس شعف و لذت پایدار است. حالا که با تفاوت این دو احساس آشنا شدید خیلی راحت می توانید به تفاوت بین پولدار بودن و ثروتمند بودن پی ببرید.

همانطور که بین خوشحالی و لذت تفاوت است، بین پولدار و ثروتمند نیز تفاوت وجود دارد. اما آیا می‌دانید که تفاوت پولدار با ثروتمند چیست؟

تفاوت پولدار با ثروتمند بودن مانند تفاوت بین خوشحالی و لذت است

حالا می خواهیم تفاوت بین پولدار و ثروتمند بودن را بدانیم

اصطلاح rich یا پولدار بودن به مفهوم داشتن حساب بانکی است. ماهیت کسی که پولدار است در موجودی حساب بانکی تعریف می شود. اما فرد ثروتمند یا wealthy به سختی به پولی که دارد وابسته می شود و بدون در نظر گرفتن پس انداز مادی اش، او یک رضایت درونی دارد. برای او عدد و رقم مهم نیست و هر چقدر هم حساب بانکی اش کم یا زیاد باشد باز هم عمیقا از زندگی خشنود است. شخص ثروتمند پول خود را تبدیل به منابع دیگری برای پشتیبانی از دارائی های خود می کنند. هر چقدر که مفهوم پولداربودن راحت است، مفهوم ثروتمند بودن پیچیده و سخت است. از این رو تفاوت پولدار با ثروتمند می تواند بسیار واضح باشد.

شخص ثروتمند کسی است که در شرایط معمولی بدون نگرانی از مخارج دو سال آینده بتواند چرخ زندگی خود را بچرخاند، در این صورت ثروت او به اندازه 24 ماه است. اما اگر موجودی شما 2 میلیون دلار است، دارائی شما به اندازه همان 2 میلیون دلار است، بنابراین اولین تفاوت بین شخص ثروتمند و پوادار این است که ثروت نسبت به زمان و پول نسبت به مقدار موجودی اندازه گیری می شود. با وجودی که شما 2 میلیون دلار در حساب پس انداز خود داشته باشید، باز هم ممکن است نگران مخارج آینده باشید زیرا ممکن است هزینه های آتی شما بیشتر از درآمدی که تخمین زده اید باشد. شما در مقاله “۱۶عادت ثروتمندان” می توانید بیشتر با ثروتمندان آشنا شوید.

تفاوت پولدار با ثروتمند زیاد است

پول زیاد داشتن برای شما چه نفع و سود و لذتی دارد؟

دومین تفاوت پولدار با ثروتمند این است که فرد ثروتمند نگرانی ای در رابطه با کم و زیاد شدن مخارج ندارد زیرا درآمد او نیز ثابت نیست و با تغییرات، تغییر می کند. دو نفر را تصور کنید به نام X و Y که X درآمد خیلی زیادی دارد و Y درآمد متوسطی دارد. X هر روز صبح زود بیدار می شود و سرکار می رود و مجبور است بخاطر کسب پول بیشتر سخت کار کند و هر چه مدیرش می خواهد انجام دهد، در نتیجه شب ها به ندرت می تواند به موقع بخوابد و کمتر کی تواند به سلامتی خودش برسد. اما شخص Y یک کارآفرین است و برای خودش کار می کند، و منبع درآمدی دارد که منوط به شخص خاصی نیست و مجبور نیست تابع قوانین کسی باشد.

این شخص می تواند مطابق شرایط خودش زندگی کند، سر ساعت دلخواه خودش بیدار شود و بخوابد و از سبک زندگی خاص خودش پیروی کند. تفاوت پولدار با ثروتمند همچنین می تواند این باشد که فرد ثروتمند برخلاف شخص پولدار، به کسی پاسخ گو نیست و رئیس خودش است. با شرکت در کلاس های هوش مالی ثروت آفرینان می توانید روش ثروتمند شده را بیاموزید. بنابراین داشتن پول به معنی داشتن همه چیز نیست و چیزهای خیلی مهم تر از پول در زندگی وجود دارند که شخص ثروتمند آنها را دارد ولی شخص پولدار ندارد. در حقیقت ممکن است دارائی های شخص ثروتمند خیلی زیاد نباشد اما آنها راضی هستند زیرا مقیاس سنجش ثروت برای آنها پول نیست.

تفاوت پولدار با ثروتمند در داشتن سلامتی

سلامتی ثروت است

افرادی هستند که میلیونها تومان و یا میلیارها تومان سرمایه دارند اما در قبال به دست آوردن این پول سلامتی خود را از دست داده اند. اما برای افراد ثروتمند خیلی اهمیت دارد که به دست آوردن پول به قیمت سلامتی شان تمام نشود و مراقب سلامتی خود هستند. پیاده‌روی منظم، رژیم غذائی منظم، شرکت در باشگاه ورزشی و داشتن بیمه درمانی جزو سبک زندگی افراد ثروتمند است. به این صورت وقتی پس انداز مناسبی برای خود ایجاد کردند، می توانند از پولی که کسب کرده اند، لذت ببرند. پس می توان به سادگی متوجه تفاوت پولدار با ثروتمند شد.

 

داشتن زندگی خانوادگی عالی، ثروت است

افرادی که خانواده و دوستان خود را به قیمت پول درآودن از دست می دهند، و به ندرت زمانی را به آنها اختصاص می دهند، خصوصا در زندگیی شخصی، اینها از زندگی لذت نخواهند برد. شاید در اثر عوامل بیرونی احساس شادی کند اما از لحاظ درونی بسیار سرخورده و افسرده خواهند بود و به موفقیت پوشالی می رسند. ثروتمند کسی است که خانواده خود را درک می کند، لحظات با ارزشی را به آنها اختصاص می دهد. البته این به این مفهوم نیست که هر چه کسب می کنند صرف خانوداده و دوستان شان کنند، به این معنی است که بین خانواده و کار خود یک تعادل ایجاد می کنند.

 

ثروتمند زندگی کردن یک روش هوشمندانه زندگی است

ثروتمند زندگی کردن به این معنی نیست که آنها موقعیت پولدار شدن را از دست بدهند بلکه به این معنی است که آنها همیشه از فرصت ها استفاده کرده و ریسک پذیری بالایی دارند. اینها خطراتی که در آینده ممکن است با آن روبرو شوند را محاسبه کرده و با استفاده از تفکر هوشمندانه، خیلی خوب برنامه ریزی می کنند. آنها برای هر اتفاق احتمالی را پیش بینی کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند. آنها بدهی های خود را پرداخت می کنند و پول نقدی را که دارند را مدیریت می کنند. شما به خوبی بعد از آشنایی با تفاوت پولدار با ثروتمند می توانید ثروتمند بودن را انتخاب کنید.

با بهره‌گیری از هوش مالی هر ماه گردش مالی خود را بررسی می کنند و تمام جزئیات دخل و خرج خود را ثبت می کنند. اما شخص پولدار فقط به دنبال پول است و پولی را که به دست آورده را بدون مدیریت و بدون پشتیبانی خرج می کند. شما می توانید با مطالعه مقاله “برای بدست آوردن ثروت، ذهن ات رو ثروتمند کن !” ذهن خودتان را به ثروت بیشتر نزدیک کنید. همچنین شرکت در دوره ثروت آفرینی موسسه ثروت آفرینان می تواند شخصیت شما را به یک شخصیت ثروتمند بدل کند.

پشتیبان مالی و تفاوت پولدار با ثروتمند

پشتیبان گیری مالی

ابتدا به زندگی خود را در اولویت قرار دهید، بعد رشد فکری فراتر از پول داشته باشید و تمرکز کنید روی اینکه زندگی خود را وسعت دهید تا چیز های با ارزش دیگری هم بتوانید در آن بگنجانید.برای اینکه به ثروتی پایدار برسانید به جای متکی بودن به پول در منابع دیگری مثل: سهام، املاک و مستقلات و بیمه سرمایه گذاری کنید، که بتوانید از آنها کسب درآمد کنید و خود را محدود به حساب بانکی نکنید و همزمان از زندگی شخصی، خانوادگی و دوستان خود لذت ببرید و وابسته به کار نباشید.

همینطور می توانید با شرکت در کلاس های ثروت آفرینان روی خود سرمایه گداری کرده و روش های ثروتمند شدن را آموزش ببینید و نه تنها به ثروت، بلکه به زندگی آرام و بی دغدغه ای دست پیدا کنید و از دقایق عمرتان لذت ببرید.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب در خصوص تفاوت پولدار با ثروتمند به صورت کامل صحبت کردیم. متوجه شدیم که این دو ویژگی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و فرد ثروتمند مطمئنا موفق تر و شادتر خواهد بود. برای رسیده به ثروت، شما علاوه بر هوش مالی بالا، باید بتوانید شخصیت یک فرد ثروتمند را داشته باشید. برای رسیدن به چنین نقطه ای می توانید در دوره ثروت آفرینی موسسه ثروت آفرینان شرکت کرده و خودتان را از یک فرد پولدار به یک فرد ثروتمند بدل کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی