0
تومان
0
تومان

مشاغلی که از بین میروند کدام ها هستند و آیا کسب و کار شما جز آنهاست؟

مشاغلی که از بین می روند

آنچه در این مقاله می‌خوانید

امروز می‌ خواهیم در مورد مشاغلی که از بین میروند صحبت کنیم و جالب است بدانید که انسان از دیرباز با این پدیده دست و پنجه نرم می‌ کرده است و تقریباً می‌ توان گفت که راه کنار آمدن با این موضوع را به خوبی یاد گرفته است، چرا که جهان دائماً در حال تغییر و تحول است و این باعث می ‌شود که مشاغل مورد نیاز انسان نیز دچار تغییر شود.

از این رو، ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد مشاغلی که از بین می ‌روند صحبت کنیم. به شما نیز پیشنهاد می ‌کنیم که تا پایان این بحث با ما همراه باشید.

چرا بعضی از مشاغل به مرور از بین می ‌روند؟

چرا بعضی مشاغل به مرور از بین می روند؟

از بین رفتن مشاغل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به طور مثال می‌ توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  1. تغییر نیاز های انسان

یکی از اصلی ‌ترین دلایلی که سبب از بین رفتن یک سری مشاغل می‌ شود، تغییر نیاز های انسان است و شغل‌ هایی که خواستار بقا باشند، حتماً باید در پاسخگویی به نیاز انسان، عملکرد خوبی داشته باشند و در غیر این صورت خیلی سریع از عرصه رقابت کنار زده می ‌شوند.

  1. رشد فناوری و تکنولوژی

یکی دیگر از دلایل از بین رفتن مشاغل، رشد فناوری و تکنولوژی است. اگر بخواهیم به برخی از مشاغلی که در اثر توسعه فناوری از بین رفته‌ اند، اشاره‌ ای کنیم می ‌توانیم به اپراتور سویچ برد اشاره کنیم . در قدیم بسیار مهم بوه است ولی رشد فناوری آن را به طور کامل از بین برده است.

چه شغل‌ هایی در آینده بازار کار خوبی دارند؟

چه شغل هایی در آینده بازار کار خوبی دارند؟

ما در بخش‌ های قبلی به طور مفصل در مورد شغل‌ هایی که در ایران و جهان از بین رفته ‌اند، صحبت کردیم و در این قسمت نیز می‌ خواهیم به مشاغلی که آینده خوبی دارند، اشاره‌ ای داشته باشیم و آن ‌ها عبارتند از:

  1. شغل‌ هایی که باعث مشهور شدن می‌ شوند.
  2. شغل‌ هایی که به سرمایه اندکی نیاز دارند.

مشاغلی که از بین میروند کدامند؟

مشاغلی که از بین می روند کدامند؟

تا کنون به این فکر کرده اید که شغلی که امروز به آن مشغول هستید و زندگی شما را تامین می کند، 10 سال بعد هم آیا وجود دارد؟ اگر وجود داشته باشد چگونه است؟

راستی شما 10 سال بعد از چه شغلی کسب درآمد می کنید؟ آیا می‌ دانید که احتمال دارد در آن زمان شغل شما جزء مشاغلی که از بین میروند باشد.

یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه ایران نه در جامعه جهانی گریبان‌ گیر همه شده است، از بین رفتن شغل یا از دست دادن توان درآمدی شغل است.

به عبارتی شما با افرادی روبرو هستید که مهارت دارند، آن مهارت بسیار پول ساز هم بوده است اما دیگر توان تولید پول را ندارد! این مشاغل چه مشاغلی هستند. تا سال ۱۴۰۸ مشاغلی که از بین میروند کدام ها هستند و چه مشاغلی جایگزین آنها خواهد شد.

شغل هایی که از بین می روند؟

شما برای اینکه بتوانید تشخیص دهید چه مشاغلی از بین میروند، باید شم اقتصادی خوبی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم دوره شم اقتصادی سایت ثروت آفرینان را تهیه کنید.

طبق بررسی ها انجام شده بیش از 18 شغل که دیروز و امروز مشاغلی عالی بوده اند این ها هستند در حال منهدم شدن هستند. بعبارتی اگر شما نتوانید تشخیص دهید که آینده شغلی شما در جامعه چه خواهد بود و اطلاعات کافی در مورد مشاغلی که از بین می ‌روند، نداشته باشید ناگهان متوجه می شوید که دیگر صاحب شغلی نیستید!!!

در مورد مشاغلی که از بین می ‌روند چه اطلاعاتی دارید؟ این مشاغل کدام‌ها هستند؟ و چه ویژگی‌ هایی دارند؟

دنیا به سمتی می رود که با کمترین هزینه، بیشترین درآمد را داشته باشید.

مشاغلی که از بین میروند کدام ها هستند؟

مشاغلی که از بین می روند

از اینکه این مشاغل چه هستند مهمتر این است که چه فرمولی برای نابودی مشاغل الان در حال جریان است؟

سه عنصر تهدید کننده برای مشاغل امروز وجود دارد که دانستن آن و تطبیق با شرایط خودتان بسیار مهم است، بعبارتی سه عنصر اصلی وجود دارد که مشاغل آینده را می سازد.

  • تغییر رفتار مردم مثلا شکل ارتباطات گیری مردم
  • تکنولوژی و ابزار منتج شده از آن
  • خلاقیت و بوجود آمدن روشهای جدید برای رفع نیازهای قدیم

مشاغلی که از بین میروند

1- بنگاه‌ های مسکن سنتی؛

چه شغل هایی از بین می روند؟

بنگاه های مسکن هنوز تهدید را جدی نگرفته اند و به مسیر خود ادامه می دهند و البته هنوز هم خوب در آمد دارند اما تحقیقات نشان می دهد یکی از مشاغلی که در 10 سال آینده بنگاه های سنتی هستند و دفتر خانه هائی که از طریق آگهی های قابل بررسی منطقه ای به تبلیغ رایگان می پردازند. شاید برخی از بنگاه های خدمات ساختمانی که در منطقه هستند جایگزین شوند. البته روش معامله ملکه از طریق بنگاه های پیمانکاری الان هم در ایلات.

2- آژانس‌ های تاکسی تلفنی غیر هوشمند؛

کدام شغل ها از بین می روند؟

این پدیده الان اتفاق افتاده است و آژانس های هوشمند که معرف ترین آن ها اسنپ و تپسی هستند، جایگزین آژانس های محلات شده اند، اما واکنش آژانس های خود رو در مقابل یک پدیده تکنولوژی چه بود؟ راهپیمایی و تظاهرات برای لغو مجوز فعالیت آنها !!!

تصور کنید بجای پیدا کردن راه حل برای استفاده از تکنولوژی که امروز جدید است و چند سال دیگر عادی و تکراری می شود، به راهپیمائی بپردازیم و با آن مشت بزنیم !!!

3- آژانس‌های سنتی مسافرتی فروش بلیط؛

این شغل الان هم سودآرو است اما به شیوه ای که مشاغل قبلی در حال ضعیف شدن و منسوخ شدن است در حال کم کردن ارتفاع است و در چند سال آینده و شاید با تلنگر یک استارت آپ، ناگهان تمام شود و شما با استفاده از ابزار تکنولوژی به سادگی بلیط و اتاق خود را رزرو کنید و دستور نیازهای اتاق را هم بدهید و دفاتر و موسسات را حذف کنید.

4- تولید بنزین و مدیریت پمپ بنزین ها؛

مشاغلی که در آینده از بین خواهند رفت

فکر می کنید یک پمپ بنزین در تهران چقدر سرمایه گذاشته است و چقدر برداشت می کند؟

اگر یک پمپ بنزین معمولی را در تهران در نظر بگیرید غریب 1500 متر زمین را به خود اختصاص داده است که حتما در خیابان اصلی و دو بر است. این یعنی حدوداً متری 50 تا 100 میلیون تومان و بعبارتی حدود 100 میلیارد تومان سرمایه ملکی بدون تجهیزات و نیروی انسانی!

نقطه مقابل هم شرکتی است که کامیون های را بعنوان پمپ سیار روانه خیابان های تهران کرده است یک بررسی ساده نشان می دهد که:

الف: هر ماشین در روز 60 خود رو را با یک نازل جواب می دهد.

ب: هر پمپ بنزین سیار بابت خدمات از هر ماشین 8 هزار تومان هزینه اضافی دریافت می کند بعبارتی هر کامیون پمپ بنزین سیار روزی 480 هزار تومان اضافه می گیرید.

اگر هر 4 ماشین را بایک نازل را معادل یک نازل پمپ بنزین که 24 ساعت کار می کند در نظر بگیریم و پمپ بنزین را هم با 14 نازل فعال در نظر بگیریم .مشخص می شود که 52 کامیون معادل یک پمپ بنزین می فروشد و البته روزانه 26 میلیون تومان (52 ضربدر 480 هزار تومان) هم اضافه می گیرند!!

یعنی سرمایه ای معادل 10 میلیارد تومان ماهانه 600 میلیون تومان بیشتر از سرمایه فقط 100 میلیون تومان ملک پول به دست می آورد!!!

5- فروشگاه ‌های خرده فروشی غیر زنجیره‌ ای و غیر برند؛

چه شغل هایی از بین می روند؟

6– بوتیک های متفرقه لباس و کیف و کفش؛

افزایش مراکز تفریحی فروشگاهی و حضور برندها و هایپر مارکتها که همه چیز را با هم و با تخفیف می فروشند، رغبت و امکان حضور مردم را در فروشگاه های کوچک کم و غیر اقتصادی می کند و این شکل مغازه داری را با ضرر روبرو کرده و از بین می روند .

7- شغل ویزیتوری و فروشندگی، به خصوص در شرکت ‌های پخش مویرگی؛

اپ ها و اینترنت شکل ویزیتوری را تغییر داده اند. دیگر اقتصادی نیست که افراد بخواهند با مراجعه به مراکز و فروشگاه ها که تعدادشان هم هروز در حال کم شدن است به ویزیت جنس بپردازن. آرام آرام این بخش جای خود را به مدیر خرید مراکز بزرگ تجاری یا تهیه کالا از سایت تولید کننده اصلی تبدیل می شود. بنابراین شغل ویزیتوری و فروشندگی جزو مشاغلی که از بین میروند است. شم اقتصادی به شما در شناسایی این شغل ها کمک می کند. بنابراین برنامه ای برای تقویت شم اقتصادی خود داشته باشید.

8- پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان ها؛

کدام شغل ها از بین می روند؟

اگر سال های قبل را بیاد بیاورید در مدخل ورودی طرح ترافیک همیشه چندین پلیس وجود داشت و ترافیک از ماشین های که با چانه زنی می خواستند به طرح وارد شوند. اما امروز نه پلیسی ایستاده و نه ماشینی می تواند با چانه زنی وارد شود. چندی است که برخی از نقاط حادثه خیز هم با کودکوپتر در حال کنترل و گشت زنی 24 ساعته است. این یعنی نیاز به پلیس کمتر!!

9- دفاتر خدمات ترجمه؛

ابزار موجود نیاز به ترجمه های غیر رسمی را بسیار کاهش داده است. دارالترجمه ها که روز مشاغل پر سودی بودند آرام آرام به سمت مراجعه کنندگانی که نیاز به ترجمه رسمی دارند می روند. این یعنی کاهش بسیار زیاد درآمد و ورشکستگی !!!

10- دفاتر خدمات کپی و نشر و اسکن، مشاغلی هستند که از بین می روند

امکان عکس گرفتن از مدارک و بایگانی الکترونیک، کپی کردن الکترونیکی هم مراجعه به دفاتر خدماتی را بسیار کاهش می دهد و آن ها را با کاهش درآمد روبرو می کند، بیاد دارید روزی چاپ عکس در 17 دقیقه یک تجارت پر سود بود؟ چقدر برای افراد مهم بود که حلقه فیلم عکاسی خود را سریع بدهند و عکس ها را ببینند؟ این شغل چه شد؟

آنچه پیش رو دارید واقعیت تغییر ماهیت شغل هاست که باعث مشاغلی که از بین میروند است.

در شم اقتصادی زمانی که با فرایند جریان نقدینگی آشنا می شوید، نگاه شما تغییر می کند. می توانید به پیش بینی تغییرات بپردازید و شغل خود را با این تغییرات به روز نگه دارید. این اتفاق برای شما نیفتد که ناگهان متوجه شوید که شغل شما سال هاست که دیگر درآمد ندارد و نمی دانید که چه کاری انجام دهید.

سخن پایانی

اگر در مورد مشاغلی که از بین می‌ روند، اطلاعاتی ندارید توصیه ما به شما این استّ در دوره mba سایت ثروت آفرینان شرکت کنید تا مهم‌ ترین ابعاد این موضوع را به خوبی درک کنید و بتوانید از آن‎ ها استفاده کنید.

 

روزیتون هزار برابر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی