0
تومان
0
تومان

نخستین “کافه کوچینگ” ویژه مشاوره کسب و کار در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

کافه کوچینگ

آنچه در این مقاله می‌خوانید

به گزارش ایرنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در حاشیه راه اندازی این مرکز مشاوره کارآفرینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز مشاوره ۱۰۰ درصد با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و خدمات خود را در راستای توسعه کسب و کارها در سه بخش تخصصی برند، بازاریابی و فروش ارایه می دهد.

محمد امین بابایی افزود: توسعه فردی لازمه مدیریت موفق و پیشران ضروری برای بنگاه‌ها است، کسب و کارها با استفاده از خدمات کوچ و همراهی مستمر آن می‌توانند بهتر و سریعتر بر نوسانات و تلاطم‌های محیطی غلبه کنند و تشخیص و استفاده فرصتها با همراهی مربی و همچنین ارتباط و استفاده از تجربیات کارآفرینان مختلف بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به کافه کوچینگ با عنوان کارخانه کسب و کار بیان کرد: رویکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، شناسایی و اعطای مجوز به مراکز مشاوره کارآفرینی به صورت تخصصی و شبکه سازی و ایجاد هم افزایی بین آنها است که راه اندازی کافه کوچینگ نیز در این راستا انجام گرفته است.

مدیر عامل کافه کوچینگ نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا از مرکز مشاوره خود به عنوان کارخانه یاد کرد و گفت: این مرکز با ۲۵ میلیارد ریال هزینه در فضایی به گستره ۵۰۰ مترمربع در سه طبقه در نزدیکی کارخانه نوآوری مشهد واقع در خیابان کوثر شمالی راه اندازی شده و به طور مستقیم برای ۱۱ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۱۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

عادل ارسنجانی اظهار داشت: این کارخانه به صورت شبانه روزی در فضای کافه ای خود، خدمات مشاوره ای را در سه بخش تخصصی برند، بازاریابی و فروش با بهره گیری از روش “مربیگری اقدام” به دارندگان کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ مختلف از هر قشری و از هر شهری مشاوره ارایه می دهد.

به گفته وی، این مرکز از پنج بخش مختلف شامل مربیگری، مشاوره، روان شناسی، کلاسهای آموزشی و ورک شاپ، کارگاههای بازی یا دورهمی های مدیران تشکیل شده است.

ارسنجانی بیان کرد: تکنیک “مربیگری اقدام” به معنای تبدیل دانایی به توانایی است و کارخانه ما اولین مجموعه ای است که از این روش بهره می گیرند، اصناف ما کم نمی دانند اما کمتر می دانند که چگونه دانسته های خود را به عمل برسانند، این موضوع نیاز به هم اندیشی دارد که در این کارخانه در قالب بازی، آموزش و شبکه سازی انجام می شود.

کوچینگ” برگرفته از coaching یا مربیگری، فرآیندی مشارکتی و هدف گرا است که شامل حمایت از افراد برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه گیری، توسعه استراتژی هایی برای غلبه بر موانع و ایجاد تغییرات پایدار در زندگی شخصی یا حرفه ای آنها می شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی