0
تومان
0
تومان

چگونه خلاقیت و نوآوری موجب پیشرفت در کسب و کار می‌شود؟

چگونه خلاقیت و نوآوری موجب پیشرفت در کسب و کار می‌شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ما در این قسمت از وب سایت ثروت آفرینان قصد داریم تا در خصوص موضوع چگونه خلاقیت و نوآوری موجب پیشرفت در کسب و کار می‌شود، صحبت کنیم. به یاد داشته باشید که خلاقیت و نوآوری دو بال رسیدن به موفقیت در کسب و کارها هستند. ما در ادامه نکات بسیار مهمی در خصوص افزایش و پرورش خلاقیت و نوآوری در کسب و کارها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

چگونه خلاقیت و نوآوری موجب پیشرفت در کسب و کار می‌شود؟

دوره های مرتبط با خلاقیت و نوآوری

داشتن ذهن خلاق یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و پیشرفت در کسب و کار است. زیرا به کارگیری از توانایی‌های ذهنی سبب خلق یک ایده جدید می‌شود. دکتر امیرحسین مظاهری سیف در سمینارهایش روش‌های بالا بردن خلاقیت را آموزش می‌دهد. در مقاله قبلی که موضوعش نکاتی که هر کارآفرین باید بداند است، با مفهوم کارآفرینی آشنا شدیم تا بهتر بتوانیم خود را برای این مسیر جذاب و پرچالش آماده کنیم. در این مبحث، راههای کسب خلاقیت و نوآوری را آموزش می‌دهیم. تا حالا براتون اتفاق افتاده که تصویری از چیزهای لذت بخش و یا اتفاقاتی که دوست دارید رخ دهند، را در مغزتان به وجود آورده‌اید، این تصورات بصری همون ایده‌های هستند که به خلاقیت و نوآوری تبدیل می‌شوند.

با کمک داشته‌های ذهنی که طی فرآیندهای جمع‌آوری و پردازش شده‌اند، می‌توانید، شروع به تولید ایده‌های خلاقانه کنید و با انتخاب بهترین ایده‌ها و افزودن یا تغییر و ترکیب آنها که منجر به ایجاد ایده‌های جدیدتر و مفیدتر می‌شوند، شروع به بهبود کسب و کارتون کنید.

عوامل موثر بر خلاقیت و نوآوری

عوامل موثر بر خلاقیت و نوآوری کدامند؟

اگر در کسب و کارتان خلاقیت و نوآوری نداشته باشید، پیشرفت نمی‌کنید. نوآوری بکارگیری ایده‌های جدید ناشی از افکار خلاق است. زمانی که هدف مشخصی دارید برای دستیابی به موفقیت باید ایده داشته باشید و از کارهای تکراری و روزمره بپرهیزید، زیرا خلاقیت تاثیر زیادی در رشد و پیشرفت شغل دارد.

از عواملی که بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در فرد موثرند. می‌توان به محیط‌های حمایتی اشاره کرد، همچنین افراد خلاق دارای ویژگی‌های شخصیتی مانند در برابر مشکلات سماجت به خرج می‌دهند و روزمرگی، قوه تخیل و خلاقیت آنها را نابود نمی‌کند. بدون شک با شرکت در دوره فرا آگاه موسسه ثروت آفرینان، فرصتی برای شما ایجاد می شود تا خلاقیت و نوآوری را در خودتان پرورش دهید.

داشتن دانش فنی در حیطه کاری که در آن تخصص دارد. زیرا باعث می‌شود تجربیات مختلفی را کسب کند و ایده‌های خلاقانه‌ی به ذهنشان خطور کند. بنابراین خلاقیت امری ارزشمند بوده که هر فردی آن را دارد و تفاوت آن در افراد، میزان استفاده از توانایی ذهن و تفکراتشان می‌باشد.

توصیه دکتر مظاهری به تمام دانشجویانش این است که با تمرین می‌توان خلاقیت و نوآوری را بهبود داد و راهکارهای خلاقانه برای حل مسائل زیادی وجود دارد. یکی از بهترین آموزش‌ها و پیشنهادهای خود را با یک داستان بیان می‌کند. شما عزیزان همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله “خلاقیت؛ حاصل تحول در برنامه ریزی روزانه” مراجعه کنید.

نکته‌های ناب خلاقیت و نوآوری

سهراب سپهری “چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید”

دکتر داستان را شروع می‌کند برای کسانی که تمایل دارند در کسب و کار پیشرفت کنند، پس دوست عزیز با دقت بخوان به امید موفقیتت در زندگی…

در سال‌های جنگ جهانی دوم، فردی به نام ادوین لند در حال گرفتن عکس از دختر کوچک خود بود. ناگهان دخترک پرسید: چرا برای دیدن هر عکسی باید این همه انتظار کشید.

این سوال بچه‌گانه و غیرمعقول دختر، توجه پدرش را برانگیخت. آقای لند که به عکاسی علاقه فراوانی داشت و تحقیقاتی زیادی نیز در این زمینه کرده بود، با سوال ساده دخترش به فکر فرو رفت.

او چنین می‌اندیشید که هر کس اگر یک دست کت و شلوار، یک اتومبیل و یا هر چیز دیگری را بخرد، بلافاصله می‌تواند از آن استفاده کند، چرا باید عکسبرداری از این قاعده مستثنی باشد؟ چرا باید روزها و هفته‌ها به انتظار ظهور فیلم و چاپ عکس نشست؟

آیا این امکان دارد که به جای بردن فیلم عکسبرداری شده به لابراتور عکاسی و صرف ساعت‌ها وقت، آنها را در فضایی بسته و در عرض چند ثانیه ظاهر کرد؟ دوستان این دانشمند جوان، چنین کاری را ناممکن خواندند.

شش ماه پس از سوال زیرکانه دخترک این معما به طور نظری حل شد و در 26 نوامبر 1948، اولین دوربین پولاروید شصت ثانیه‌ای، در شهر بوستون وارد بازار شد. مردم برای خرید آن در برابر مغازه‌ها جمع شدند و همین که فروشگاه‌ها باز می‌شد به داخل حمله می‌کردند. جرقه آنی فکر یک کودک موجب اختراع دوربین پولاروید شد.

ذهن پاک و بی‌آلایشی که هنوز غبار تعصبات و باورهای کلیشه‌ای آن را در برنگرفته و همه چیز را صاف و شفاف می‌بیند.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل در خصوص این که چگونه خلاقیت و نوآوری موجب پیشرفت در کسب و کار می‌شود صحبت کرده و اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما قرار دادیم. شایان ذکر است که بدون وجود خلاقیت و نوآوری به هیچ عنوان نمی توانید پیشرفتی را در کسب و کار خود مشاهده کنید. دوره MBA موسسه ثروت آفرینان مناسب افرادی است که قصد دارند موتور خودشان را برای رسیدن به موفقیت بیشتر روشن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین دوره های آموزشی

دوره جامع کوچینگ سوئیسی